2012-05-08

Vardagsmat

Idag provar vi en snabblagad rätt från en gammal Ica Buffé tidning, Köttbullar i het pestosås. Eftersom jag och Hugo är ensamma hemma är vi bara två provsmakare. Utlåtandet blir:

Disa
"Den här rätten kan jag tänka mig laga igen, den har potential att bli en bra vardagsrätt för dagar när man vill ha det enkelt vid spisen. Men nästa gång gör jag nog några justeringar i receptet. Det behövs mera smak,  receptets titel är vilseledande för det finns inget hett över den. Som grädde på moset saltade jag även pastan/grönsakerna för lite."

Hugo
Var det gott!    Mmm 
Vill du ha mer?    Ja! 
Medan jag hämtade mera mat:    Me, me, mer! 

Det ligger ganska mycket morötter kvar på Hugos tallrik, men i övrigt var det populärt.

Summerat betyg: 
Den samlade bedömningen blir en svag trea utav fem
- men med potential att bli en stark trea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar