2012-05-05

Trädgårdsplaner

För drygt sex år sedan flyttade jag och Jonny in i vårt hus. Då var det vinter och jag längtade efter att det skulle bli vår, så jag kunde få sätta igång att utforska och jobba i trädgården. I ett par, tre år gick jag fortfarande i tron att jag gillar trädgården och trädgårdsarbete. Trots detta så lyckades jag inte åstadkomma något i vår trädgård.

Jag har kommit till insikt med två saker gällande trädgården. Jag behöver en plan, en målbild på vad slutresultatet ska bli, för att jag ska kunna göra något. Det är det som är det stora hindret. Hur ska jag kunna börja, när jag inte vet vad det ska resultera i. Den andra insikten är: jag kan inte ha en trädgård med massa blommor och växter som ska pysslas om. Jag har inte tillräckligt mycket intresse och tålamod för att fullfölja en hel sommar av växt-omvårdnad.

Men man kan ju fortfarande ha en vacker trädgård utan att dra på sig en massa jobb. Istället för växter kan man ha träd, trädäck, stenläggning, pergola eller någon annan vacker installation.

Så nu ska vi ta hjälp på att skapa en skiss över vad vi vill göra med vår trädgård. En tjej från Grön form kommer och tittar på trädgården på måndag och om vi gillar hennes idéer så får hon göra en ritning åt oss. Det ska bli spännande!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar